07.12.2010 21:03

Vianoce, čas lásky, pokoja a hojnosti.

Otázkou je, či sa tá hojnosť musí prejaviť aj na našej hmotnosti. Túto otázku som si pred tým nikdy nekládla. Priberanie vždy začalo už na štedrý deň.  Nejedla som až tak veľa, ale zhodou okolností  v ten deň mám aj narodeniny. Tu prípitok, tam koláčik ku káve, potom niečo prehryznúť  a tak do večera. No kto by pri štedrovečernom stole držal diétu?

Prvý sviatok vianočný  som sa tiež nedala zahanbiť. Však koláče  už boli napečené a k zvyšnému zemiakovému šalátu sa vyprážané rezne priam  žiadali, lebo  vyprážaný kapor padol za obeť ešte večer pri televízii.   Na ďalší vianočný deň prišla na rad obľúbená pečená kačica s knedľou a dusenou kapustou. Samozrejmou súčasťou tohto maratónu bola poriadna kapustnica  s klobásou a  údeným mäsom, aby náhodou niekto nehladoval.

Pár dní , medzi sviatkami  ubehlo ako voda a  prišla silvestrovská oslava, sviatočný novoročný obed, nejaké tie návštevy. No poznáte to, vydýchli sem si po Troch kráľoch.

Dojeme čo zostalo, aby sa nepokazilo,  a dáme si nejakú diétu.

Tak okolo desiateho januára som našla odvahu postaviť sa na váhu.  Sedem - osem kíl navyše za  tých pár dní? Slušný výkon.

Prichádzali na rad novoročné predsavzatia. Začala som cvičiť. Výsledkom bolo sklamanie, nevládala som, nemala som na cvičenie  dostatok energie. Prišli na rad diéty,  hladovky. Pár kíl dole a zas hore. „Ja za to nemôžem, to robí ten JOJO  efekt!“ povedia si mnohí v tejto chvíli a zmierujú sa so situáciou.  

 

Minulé Vianoce v roku 2009 som vážila 94 kg. Moje menu na Štedrý deň  malo pri všetkej skromnosti  vtedy 6153 kcal.

Dnes je 8.decembra 2010. Za necelý rok som zhodila pár kíl. Dnes vážim 70 kg.  Neschudla som zázrakom, ani pomocou diét, hladoviek, či nadpriemerných športových výkonov. Schudla som pomocou stravy. Jedenie sa stalo mojim spojencom. Odkedy sa stravujem pravidelne 5-6 krát denne, moja váha stále klesá. Naučila som sa kedy, čo a koľko potrebujem jesť, aby môj metabolizmus pracoval naplno. Naozaj zbaviť sa 24 kilogramov , v podstate iba od marca tohto roku, považujem za veľký úspech. Zmenilo mi to život, dostala som novú chuť do života, teším sa z pohybu, vyžívam sa v obliekaní. Aký by to však malo zmysel, keby som opakovala všetky chyby minulosti. Verím a dokážem, že tieto nádherné sviatky sa dajú prežiť krásne, radostne aj  bez prejedania a samozrejme bez hladovania!

Zostavila som si „jedálniček“  na tohtoročné Vianoce a teším sa. Bude v tom aj prípitok, veď mám narodeniny. V ten deň skonzumujem 1500 kcal. To je môj pravidelný denný príjem energie. Toľkoto energie som schopná denne aj vydať. Teším sa, že cez tieto vianočné sviatky nepriberiem. Teším sa na kapustnicu s údeným Tofu, na zemiakový šalát bez majonézy a  ryby zapečené s jogurtovo-chrenovou omáčkou. Sladké maškrty budeme mať 3 druhy, samozrejme nízko kalorické, pripravené podľa vlastných receptov. Sladký likér na prípitok rada zamením za suché biele vínko.

 

Tohtoročné Vianoce sú pre mňa veľkou výzvou. K mojej vytúženej optimálnej váhe 68 kg chýbajú ešte 2 kg. Rozhodla som sa  zdolať ich  počas týchto sviatkov. Nikdy sa mi to ešte nepodarilo:  schudnúť počas Vianoc. Predstavujem   si ako sa 31.12. 2010  postavím na moju starú váhu a uvidím tam číslo 68. Teším sa na to. Ak to aj vás inšpirovalo urobiť možno nejakú malú zmenu, napíšte mi na moju mailovú adresu a môžem vám nejaký recept zaslať. Možno kapustnica s tofu nenadchne každého a preto uvítam aj vaše dobré nápady, o ktoré by ste sa s nami chceli podeliť.

                                                           Prajem vám šťastné a veselé Vianoce!

Helena Danišová, 8.12.2010    

(E-mail: x.danisova@gmail.com)

—————

Späť