Sociálne médiá môžu pracovať pre vás.
Sociálne médiá sú fenoménom našej doby bez ohľadu na to či sa nám to páči alebo nie. V určitých situáciách môžu zasiahnuť do života aj ľuďom, ktorí ich odmietajú. Ovplyvnili napríklad aj voľba amerického prezidenta alebo parlamentné voľby na Slovensku. Je to prostriedok komunikácie, zdroj zábavy, informácií a môže byť užitočný aj vo vašom podnikaní. Podnikateľov možno inšpiruje niekoľko návrhov ako sociálne médiá môžu pracovať pre vás:
1) Poskytnite hodnotu. Ak jediným keď píšete status je moment keď niečo predávate, ľudia vás rýchlo vyradia zo sledovania. Naopak, ak pridáte 3 až 5 príspevkov týždenne na blog, nejaké YouTube video a 15 alebo 20 aktualizácií na Facebook s obsahom užitočným pre ľudí stávate sa dôveryhodný zdroj. Ľudia si prirodzene pozrú aj vaše ďalšie príspevky a je pravdepodobné, že od vás niečo aj kúpia.
2) Zapojte sa. Zapojte sa do konverzácie. Komentujte a preposielajte zaujímavé veci, ktoré si všimnete a myslíte, že môžu byť pre vašich priateľov užitočné. Nebojte sa ukázať svoju osobnosť, vaše záľuby a činnosť. Rovnako zmýšľajúci ľudia to ocenia. Budú radi, že vás trochu spoznali. Ľudia kupujú veci od ľudí, ktorých poznajú a dôverujú im.
3) Vyberte si, kde chcete prejaviť. Nikto nemôže držať krok so všetkými sociálnymi mediálnymi. Vyberte si jedno alebo dve , ktoré sa vám najviac páčia a sústreďte sa na ne. Po čase si ľudia zvyknú kde vás nájdu. Ak dáte video na YouTube raz týždenne alebo raz za mesiac, povedzte im to. Ak pravidelne začínate ráno statusom na FB tiež si na to zvyknú a vdia, že to je kanál cez ktorý sa s vami môžu spojiť.
4) Sledujte svoju značku. Sledujte kedy sa objaví vaša značka alebo vaše podnikanie v komunikácii. Budete informovaní o veciach, ktoré sa dejú či už dobré alebo zlé. Pri dobrých viete, že ich môžete robiť viac. Ak sú zlé, budete okamžite informovaní o nich a môže okamžite začať pracovať na ich náprave.
Sociálne médiá fungujú. Ale aj vy musíte byť sociálny – spoločenský. Od toho vlastne pochádza ich názov a podstata.
—————