17.11.2010 21:52

Hlava a telo pracujú spolu!

Často stretávame ľudí, ktorí hovoria : „Už som vyskúšal všetko možné, stokrát som skúšal zbaviť sa prebytočných kilogramov, ale nešlo to“. Možno to skúšali len 5 – 10  krát, ale aj to je dostatočný počet pokusov na to, aby človek stratil chuť na ďalšie. Je celkom prirodzené že tieto neúspešné pokusy priniesli určitú bolesť a sklamanie, ktoré väčšinou človek nemá chuť si zopakovať pokiaľ nemá dostatočnú motiváciu. V prvom rade je to dlhodobá motivácia, to je ten veľký obraz, na ktorom sa vidíte štíhlejší, aktívny s lepším zdravím a životným štýlom.

Túto vašu dlhodobú motiváciu je nutné rozmeniť na drobné kroky a opatrenia aplikované vo vašom každodennom živote. Výbornou motiváciou je pomerne rýchly úbytok hmotnosti na začiatku vášho snaženia, ktorý je možné dosiahnuť najmä zmenou stravovacích návykov. Keď sa vyrovnáte  s počiatočnými problémami začínate sa cítiť lepšie. Práve ten pocit je ďalším  dôležitým motivačným faktorom. Pridávate primeraný pohyb, ktorý vám už nespôsobuje také problémy a bolesti. Odmenou sú vám pochvalné slová vašich priateľov a známych, ktorí vidia  vašu pozitívnu zmenu. Počas chudnutia určite nie je nutné vážiť sa denne, vaša hmotnosť mierne kolíše podľa zloženia stravy, množstva zadržanej vody atď. takže denné váženie je zbytočný stres. Ja som si zvykol vždy jeden krát týždenne, tak som si kontroloval či idem správnym smerom a blížim sa k cieľu. Práve keď dosiahnete prvý krátkodobý cieľ je čas sa odmeniť. Dlho som podceňoval tento moment ale ako som zistil má obrovský význam. Odmena nemusí byť práve návšteva cukrárne, lepšia je napríklad kniha, pekné oblečenie alebo nejaká maličkosť,  ktorá vám naozaj urobí radosť. Súčasťou vášho dlhodobého programu je teda stratégia dosahovania krátkodobých cieľov vrátane motivačných faktorov.  Ďalšou časťou je spôsob ako, konkrétna cesta k vášmu cieľu. Samozrejme musí byť  taktiež rozpracovaná do každodenného života.

—————

Späť